Eenvoud in design = focus op gebruiksvriendelijkheid
Met het huidige internet is veel informatie binnen handbereik. Via email, websites, weblogs en feeds worden we overspoelt met nieuws, informatie en onzin. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is online te vinden. Bezoek een willekeurige website en alle informatie, beloftes en aanbiedingen schreeuwen om je aandacht.
Informatie overload vertroebelt de boodschap.
Hoeveel informatie kunnen we verwerken in die paar seconden die we voor de volgende website hebben? Willen we eigenlijk wel zoveel op ons af krijgen? Het idee was toch om het allemaal eenvoudiger te maken? In ons dagelijks leven zijn we al zo druk met zoveel dingen tegelijk, en we hebben nog zoveel plannen. Uiteindelijk komt er van weinig iets terecht. Wordt het geen tijd ons weer te richten op datgene waar het werkelijk om gaat?
De inhoud brengt de boodschap
Soms is minder meer. Verbeter de communicatie met de bezoekers, uw klanten, door deze te vereenvoudigen. Velen zullen het waarderen! Onnodige zaken verdunnen de boodschap, waardoor we verder verwijderd raken van het primaire doel van een website. Dat brengt bezoekers in verwarring en schrikt ze af.
Minimalistisch Design
Het geheim van minimalistisch design is alle onnodige zaken weg te laten en wat overblijft op een zo gebruiksvriendelijke manier te rangschikken. Laat een gebruiker minder vaak klikken om te komen waar hij wil zijn, verminder het aantal afleidende elementen.